2011年6月19日日曜日

Gossip Girl ゴシップガール

<Review in English>
I didn't know about this show.  I have been looking for an interesting show since I finished watching my favorite shows last month. (Grey's Anatomy and Private practice)
I found this show on GYAO, which is from Yahoo Japan, and provides some some movies and TV shows for free.
Gossip Girl is a teen drama.  However, it's not a common righteous teen drama like in Japan (Sorry I haven't watched many Japanese teen drams for a long time.  I have no idea about the recent situation in Japan)  The situation and the characters in GG are very unique.  They are students of an elite private high school in New York.  They live in a high-class residential district, the so-called Upper East Side.  They enjoyed the good life which their rich parents who help them financially.  I am surprised at their gorgeous life (Partying, Drugs, Drinking, Sex) This show is not realistic, at least in Japan.  That's the reason I can enjoy the show as a big budget soap.  I love seeing the amazing clothes, fantastic locations and great cast.

<Gossip Girlとは>
ニューヨーク・マンハッタンのアッパー・イーストサイドを舞台とし、名門私立学校に通う高校生を中心に描いた恋愛群像劇。原作本は全米で2002年に発売され、シリーズ通算で400万部のベストセラーとなった。『The O.C.』のクリエイターであるジョシュ・シュワルツとステファニー・サヴェージの製作により2007年9月からアメリカでテレビ放映が開始され、「ヤング版『セックス・アンド・ザ・シティ』」や「ポスト『The O.C.』」と呼ばれ、出演者もブレイクし、ファッションアイコンとなった。アメリカでは2010年9月からシーズン4の放送開始予定。
ニューヨーク・マンハッタンのアッパー・イーストサイド。ハイソサエティなこの街の高校生は、酒にドラッグ、パーティー、セックス、そしてお金。何でも無制限にアクセス可能。自分の体面さえ保てば、どんなにハメを外そうとお咎めなしなのだ。そして、そんな彼らの間で人気を集めているのは、正体不明の「ゴシップガール」なる人物が管理する情報サイト。街の人気者に関する目撃情報で成り立つこのサイトで、今もっとも注目されているのはセリーナ・ヴァンダーウッドセン。1年前、何も言わずに街を去りコネチカット州の寄宿学校に転校してしまった彼女が、なんと突然舞い戻ってきたからだ。長身にブロンドの完璧なセリーナは、女子なら誰もがなりたがり、男子なら誰もが手に入れたがる女の子。そんなセリーナの突然の帰還は、ゴシップ好きの高校生たちの間で大きな波紋を巻き起こす。(Wikipediaより)


<レビュー 日本語>
このドラマは知らなかったのですが、先月お気に入りのグレイズアナトミーやプライベートプラクティスが終わってしまい、何か面白いものないかなと探していたところ、GYAOで無料でやっていたので見始めました。10代向けドラマなのですが、日本的な10代向け青春モノとは毛色が異なります。(ここ数年いわゆる日本の青春モノはみていないので最近の事情はわからない)このドラマ、設定やキャラクターが実にユニークなんです。彼らはニューヨークの有名私立高校の生徒たちで、いわゆる高級住宅地のアッパーイーストサイドに住んでいるのですが、金持ちの親の援助でそれはゴージャスな生活を楽しんでいます。桁違いの金持ちぶりにかなり驚かされます。(パーティやらドラッグ、飲み会、セックスライフなど)少なくとも日本ではこの世界は現実味はないでしょう。だからこそお金のかかったドラマ、娯楽として楽しめます。きらびやかな衣装やニューヨークの有名スポット、俳優たちもなかなか素敵です。
<主人公のセリーナ・ヴァンダーウッドセン>
セリーナを演じるブレイク・ライブリーのファッションが
かなり素敵です。20代の女性にはかなり参考になる着こなしなのでは。嫌味のない美人ですね。
23歳の彼女の現在の恋人はレオナルド・ディカプリオだとか。

0 件のコメント:

コメントを投稿